Aktív Agapé húsvéti ifi túra

Találkozás:

- HÉV-busz: 10:00 órakor Budapesten a Batthány-téri HÉV megálló BKV pénztárai előtt, ahonnan a HÉV 10 óra 18 perckor indul Pomázra (érkezés: 10:50), ahonnan 10:55-kor indul a busz Dobogókőre (érkezés: 11:30).
- Személygépkocsi: 11:30-kor Dobogókőn a központi parkolóban.

Visszaindulás: autóbusszal 15:00 órakor, tervezett érkezés: 16:15, illetve személygépkocsival.

A túra jellege: Rövid, kényelmes séta.

Táv: 6 km, ~ 2,5 - 3 óra.

"A nagy parkolótól balra induljuk el a turistaház felé, hamarosan két báró Eötvös Loránd Menedékház feliratú épületet is találunk. A bal oldali fából épült házikó volt az első, 1898-ban készült el, ma Turista múzeumot találunk benne (Ny: Csüt., Szomb. Vas.). A másik nagy kőépület 1906-ban épült, ma is eredeti céljának megfelelően turistaházként és étteremként funkcionál, jó időben hangulatos terasszal.
A turistaház mögött találjuk a panorámájáról méltán népszerű, a csúcson kiépített kilátóhelyet. Körpanorámára ne számítsunk, északi irányban viszont a Dunakanyarra és a Börzsönyre lélegzetelállító a kilátás.
Visszafordulva a kilátótól balra induljunk el a széles ösvényen, és pár méter után egy fából készült kapunál térjünk balra lefelé a sárga körút jelzésen. Néhány lépcsőn lefelé érünk a sziklába vájt Siketek emlékhelyéhez. Innen utunk egy vékony, meredek ösvényen indul el lefelé, majd hamarosan megpillantjuk az első nagy sziklákat a gyönyörű, méltóságteljes bükk erdőben. A formációt Thirring Gusztávról, a magyar turizmus egyik megalapítójáról nevezték el, de szinte mindegyik nagyobb szikla kapott egy emléktáblát különböző, a turizmusért sokat adó személyek emlékére.
Utunk a legnagyobb 7-8 szikla körül folytatódik, néhol lépcsőkkel, pihenőpadokkal le-föl hullámozva. Vigyázzunk a bámészkodás közben, avartól, sártól csúszós lehet az ösvény. 2014 decemberében az ónos esőtől több cm-es jégkéreg lepte el a fák ágait, a súlytól tömegesen törtek le a fák ágai, a korona felső részeit szinte leborotválta a jég, a meredek oldalban álló hatalmas bükkfák gyökerestül fordultak ki. Különösen itt a Dobogó-kő meredek, sziklás északi oldalában volt látványos a pusztítás, a Thirring-körút is járhatatlan lett jó darabig. 2015 májusától járhatjuk ismét végig Magyarország kétségkívül egyik legszebb túraútvonalát. Útközben még mindig láthatjuk a fagykár mementóit, a hatalmas gyökértányérokat, a kidőlt bükkfákat.
Az utolsó nagyobb sziklaképződményt elhagyva lassan emelkedünk fel a Dobogókőre, 10 perc után az út éles balkanyart vesz, itt figyeljünk, ne menjünk tovább egyenesen, ha elérnénk egy  széles nyiladékhoz, távvezetékkel, akkor forduljunk vissza, mert az már nem jó irány.
A balkanyar után pár perces emelkedővel kijutunk az ún. Fénykapun keresztül a széles turistaútra, kb. 100 m-re kiindulópontunkhoz. Vissza is mehetünk a turistaházhoz vagy a parkolóba, de mindenképpen érdemes a fénykaputól tovább menni a Rezső-körúton, amit kék körút jelzéssel jeleznek .A széles, kényelmes sétaúton, amely 6 jelzésnek is otthont ad, pár perc után elérünk egy kereszteződéshez, itt menjünk jobbra a Rezső-kilátó felé. Kb. 100 m után érjük el a kiépített kilátóhelyet, amely a fő dobogókői panorámánál is látványosabb, innen jobban be lehet látni a Duna kanyarulatába, a Prédikálószék tömbje nem takarja el a visegrádi-nagymarosi részt.
Miután kigyönyörködtük magunkat, térjünk vissza a kereszteződéshez, és folytassuk sétánkat a kék körúton, a zöld kereszt jelzés is erre vezet. Madárcsicsergéstől hangos, kellemes erdőben, nagyjából szintben vezet utunk, bár az összképet némileg rontja a bal oldalunkat végigkísérő drótkerítés, amely mögött a néhai Hotel Pilis elhagyatott, gazos területe van omladozó bungalóival.
Balra tartó utunk kivisz a műútra, itt forduljunk balra vissza a településre, a műúton továbbhaladva a nagy parkolóhoz érünk, folytatva túránkat a Zsivány-körúttal, az Isten Hozott Dobogókő tábla mellett jobbra letérve egy parkolón át találjuk a piros körút jelzést. Követve a jól jelzett széles utat hamarosan elmaradoznak az üdülőházak, beérve az erdőbe 10 perc alatt érjük el a napsütéses Márton-rétet, majd rövidesen egy többszörös útkereszteződéshez érünk, előttünk biztos támpont a fák között meredező Zsivány-szikla. Mielőtt tovább folytatnánk utunkat a piros körúton, érdemes egy kis kitérőt tennünk egy csodálatos kilátóhelyhez. Jobbra kanyarodva a kék jelzésre pár méter után egy újabb kereszteződéshez érünk, jobbra tart a sárga kereszt, balra lefelé pedig az Országos Kék, a kettő között egy kisebb ösvényt találunk kék körút jellel, itt menjünk be, 1-2 perc után egyenesen előttünk már látjuk a fák közül előbukkanó pihenőpadot, ahonnan csodálatos panoráma tárul fel a Pilis hegyre.
Visszafordulva ugyanazon az úton vagy akár egy kissé balra megtaláljuk a széles sárga kereszt jelzést, és ezen 2 perc alatt vissza tudunk menni a Zsivány-sziklához.Innen már az Országos Kék jelzés is társul körutunkhoz, kényelmes, széles, enyhén emelkedő úton, kis hídon keresztezve a Kanyargós-patakot érünk be az üdülőtelepre, majd vissza a nagy parkolóhoz."